Re: Re: Fler 2.6-problem (var: Re: Ingen mus med 2.6-kärna)

Hiamal Llanos:

Vad har du för mus? Har du googlat efter xorg.conf inställningarna modellen?

Logitech Cordless Optical TrackMan kopplad på PS/2-porten. Fungerade fint tidigare med xorg, men slutade när jag ändrade musenhet. Jag har testat flera olika (Auto, ImPS/2, MouseManPS/2) utan resultat. Jag går via en skärmväxel (Raritan Switchman) ifall det spelar någon roll i sammanhanget. ImPS/2 fungerade fint tidigare.

Så här ser muskonfigurationen ut just nu, och rullhjulet fungerar inte:

Section "InputDevice"
	Identifier  "Configured Mouse"
	Driver      "mouse"
	Option	    "CorePointer"
#	Option	    "Device" "/dev/psaux"
	Option	    "Device" "/dev/input/mice"
#	Option	    "Protocol" "ImPS/2"
	Option      "Protocol" "Auto"
	Option	    "AngleOffset" "-30"
	Option	    "Emulate3Buttons" "false"
	Option	    "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

* När jag ser på filmer (DivX/Xvid/etc) i xine får jag en grön kant, det har jag aldrig sett tidigare.
Ingen aning, tyvärr.

Jag kör ett annat utdataplugin så länge. Det fungerade med xshm.

Fast nu verkar det som ATI-drivrutinen är buggig, den kraschar kärnan och håller på. Jag får gå tillbaka till vesa så länge :-(

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/