Re: Ingen mus med 2.6-kärna

Hiamal Llanos:

> Vilken debian kör du?

För att repetera: Debian stable, med 2.6-kärna och x.org från backports.org

> Är stödet för musen inkompilerat i kerneln eller finns den som modul?

Det verkar vara inkompilerat i kärnan (jag hittar en "psaux" under
/sys, så den detekteras), och modulen "mousedev" är inläst.

> Har du mdetect och discover1 installerat?

discover1 är installerat, men inte mdetect.

> Hur ser din konfig(xorg.conf) fil för X ut?

internet/svenska_spammare/

> Tips testa med en annan mus som du vet fungerar, testa en annan
> kernle som du vet dun mus fungerade med.

Musen fungerar alldeles utmärkt med 2.4-kärnan jag körde tidigare, men
jag behöver en 2.6-kärna för att installera drivrutinen för mitt nya
grafikkort (ATI Radeon X1300m, jag lyckas inte installera den för
en 2.4-kärna).

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/