Re: php4 vill installera apache-common, fast jag redan har apache2

Tomas Nykung wrote:
On Thu, Apr 27, 2006 at 03:46:36PM +0200, Martin Leben wrote:
(Skakar fortfarande på huvudet åt "dpkg -l". Hrmmmpfff...)

Testa att köra dselect update först.
Jag har för mig att dpkg använder dselect:s paketdatabas, och att denna
inte är gemensam med apt-get:s / aptitudes databas, vilket betyder att
den inte uppdateras när man kör apt-get update.

Tack Tomas! "dselect update" gjorde susen.

Du gör verkligen skäl för slutet av ditt efternamn: "kung" ;-)

(För arkivet: Problemet som löstes var alltså att "dpkg -l" inte hittade en hel massa paket.)

/Martin Leben
--
Remove dashes and numbers (if any) to get my real email address.