Re: musikspelary för party

On Wednesday 12 April 2006 20:54, Erik Svensson wrote:
> Testa Rhythmbox, gtk2-app där du kan gömma källor, kontroller m.m.

Jag testade precis att köra rhythmbox, men amarok känns betydligt trevligare
att använda. Om du installerar betaversionen av 1.4 (plocka apt-rad från
http://people.debian.org/~adeodato/packages/amarok-latest/ ) så får du med
både "random" mode och "suggested" vilket inte är så dumt om man har en stor
spretig samling och vill begränsa musikstilarna något under festen, det är
tyvärr inte alla som förstår att uppskatta shostakovich (ursäkta engelsk
stavning) symfonier eller Miles Davis experimentella perioder :-D

Dessutom med ett betydligt snyggare UI, så dina datorilliterata vänner (har vi
inte alla sådana) inte kan klaga på att linuxapplikationer alltid ser så
trista ut ;-)

/Anders

--
Anders Nilsson <anders@angsro14.se>
Ängsrovägen 14, SE-218 31 Bunkeflostrand Sweden