Re: Återställa dpkgdatabas [var: Re: bootproblem: LILO LinuxEBDA big problem]

pow@pow.nu wrote:
> Nu har dpkg:s databas krympt, jag råkade installera bassystemet ifrån installationsskivan, det var inte så bra...
> om jag kör dpkg --get-selections får jag:
>
> dpkg                                            install
> grub                                            install
> libc6                                           install
> libdb1-compat                                   install
> libncurses5                                     install
> module-init-tools                               install

> [...]

http://www.cs.duke.edu/~reynolds/projects/dpkg-rebuild

Det där scriptet verkar kunna hjälpa dig, annars hittade jag ännu fler
tips här:
http://linuxmafia.com/faq/Debian/package-database-rebuild.html

Hoppas att du får ordning på det.

--