Återställa dpkgdatabas [var: Re: bootproblem: LILO LinuxEBDA big problem]

>Verkar som att det kan hjälpa att helt enkelt köra /sbin/lilo
>http://lists.debian.org/debian-user/2005/02/msg00513.html

Det fungerade utmärkt! Tack för tipset, jag borde ha provat med det istället för att göra det jag gjorde.

Nu har dpkg:s databas krympt, jag råkade installera bassystemet ifrån installationsskivan, det var inte så bra...
om jag kör dpkg --get-selections får jag:

dpkg                                            install
grub                                            install
libc6                                           install
libdb1-compat                                   install
libncurses5                                     install
module-init-tools                               install

Vilket är är korrekt, de programmen är installerade; men jag har betydligt fler program än så, jag har X, zsh, perl och en massa annat och det finns inte registrerat i databasen. Går det att återkspa informationen, finns det något verktyg för det?

Jag har hittat dpkg.status.0 i /var/backups men finns det något annat sätt att åtgärda detta? Backuppen var inte så ny.

/Per-Olof
--
              If this (Superbowl) is the ultimate game,
              why are they playing it again next year?