Re: Tid och datum fråga.

Ja, Windows ändrar ställer ju om realtidsklockan så fort t ex tidszon
eller sommartid ändras, medan Linux låter realtidsklockan och
systemklockan ha samma siffervärde, men tolkar det på olika sätt
beroende på tidszon och så vidare. Om du kör Windows på samma dator, och
kör något program i Windows som t ex ska uppdatera klockan mot någon
annan maskin, så är nog problemet löst - skillnaden mellan vår tidszon
och GMT är just 2 timmar.

Om du däremot inte kör Windows på samma maskin så är det ett mysterium,
och mer information behövs för att det skall kunna lösas.

--
Vincent Lönngren <vincent.lonngren.759@student.lu.se>