Re: Mutt konfig

On 2006-02-23 at 15:31, ivar@octofingers.com wrote:

> Kanske OT, men jag blir så irriterad att jag inte kan komma på hur jag
> ska förmå mutt att spara filer (bilagor) med specifik åtkomst.
> Nu sparar mutt alla filer med åtkomstmask -rw------- (600), vilket
> irriterar mig. Jag vill ändra den till 664 alternativt 755.

Jag frågade i comp.mail.mutt för ett tag sen, svaret var att en sådan
funktionalitet var som gjort för virus, bakdörrar och maskar. Därför
finns inte den inställningsmöjligheten, ens om man är beredd på att
stå för konsekvenserna. Det enda sättet att göra det är att ändra i
källkoden och kompilera om.

--
Fredrik Jonson