Lång tid för nätverket att komma upp

Hej!

Sedan dbus, HAL, avahi m fl äntligen kunde uppdateras i testing, och
därmed hundratals andra paket, har det tagit väldigt lång tid (flera
minuter) att konfigurera nätverket. Sista meddelandet som kommer är att
dhclient har hittat en adress, renewal in X seconds. Sedan tar det lång
tid innan portmap startas. Ctrl-C avbryter väntetiden, men då anses inte
eth0 vara konfigurerat. Jag har visserligen inte märkt av några problem
p g a det.

Tyvärr är ju inte syslog igång när detta sker under bootprocessen, och
när man senare kör ifup --all är det ju en massa demoner som spottar ur
sig meddelanden, så jag har inte lyckats hitta någon tydlig bov i dramat
som jag skulle kunna bugrapportera.

Är det någon som vet vad det är fråga om, eller bara har upplevt samma
sak?

--
Vincent Lönngren <vincent.lonngren.759@student.lu.se>