Re: Sv: RAID och LVM

> jag har för mig att jag provade att ha /boot på samma RAID-enhet som
> root och lvm, men det fungerade inte. så det slutade med att jag fick
> lägga /boot på en separat RAID-enhet.
>
> $ df -h
> Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
> /dev/mapper/system-root
>                        960M   61M  849M   7% /
> /dev/md0               89M   11M   73M  13% /boot
> [...]

Jag kom fram till samma sak igår. Undrar om nån orkar hacka om GRUB så
den förstår LVM? Iofs så borde man kanske inte göra bootprocessen helt
omöjlig att reda ut _om_ det kraschar...

> hm, du råkar inte vara en av administratörerna av
> joshua.haninge.kth.se? :-)

Jodå, det är jag. Och ja, jag har sett ditt mail fast varit för lat...
För övrigt låter det som en bra idé. ;-)

	/Daniel