ljud och mjukvarususpend (suspend2)

Bekvämt är det att använda suspend2, den nya implementationen av
mjukvaru-suspend i kärnan och tillhörande användarprogram "hibernate".

Dock är det forfarande fel med ljudkorten och ALSA (kärna 2.6.12): efter
resume kommer inget ljud ut/in ur kortet, även om device-filerna och
mixern skenbart fungerar att skicka data till. Om man däremot stänger alla
program som använder ljudenheter (framför allt mixern, galeon, xmms osv)
går det att rmmod och ladda igen - då fungerar det. Jag gissar att det
handlar om att korten måste initialiseras - antingen det bara handlar om
någon bit i ett register eller om firmware laddas - vilket modulen sköter
vid laddning, men inte vid resume. Borde de göra detta - finns det
infrastruktur i kärnan för detta? Modulerna jag provat är snd-cs4236 och
snd-emu10k1 (SB Live). Någon lösning?

mvh
Per Eric
--