Kernel panic - vad göra?

Jag kör unstable på min maskin och gjorde för första gången på ganska länge
(typ två månader) en apt-get dist-upgrade. Det var massor av paket som
uppdaterades. Efter det så bootar inte maskinen utan hänger i uppstarten. De
sista raderna lyder:
	kjournald starting. Commit interval 5 seconds
	EXT3-fs: mounted filesystem with ordered data mode.
	/sbin/init: 432: cannot create /dev/null: Read-only file system
	/sbin/init: 433: cannot open dev/console: No such file
	Kernel panic - not syncing: Attempted to kill init!

Kernel 2.6.12 standard från apt. / och /boot är ext3 resten hanteras av
LVM2.

Någon som har en idé om vad som har hänt. Hur felsöker jag? Jag har bootat
på rescue-cd men eftersom i princip endast /boot är utanför mina LVM-volymer
så ser jag ingenting.

Det enda jag egentligen vill är att kunna tömma mitt data som ligger på
LVM-volymerna (bl a mitt mailarkiv), sedan kan jag installera om.

M v h,
Mikael

--
Mikael Bergman <mb@abc.se>