Re: Ett rop på openldap hjälp - OFFTOPIC

On Tuesday 31 January 2006 16:21, consiglieri wrote:
> Jag har kört igång openldap och det fungerar..men jag vill att ldap
> servern skall bara vara åtkomlig om man anger ett användarnamn och
> lösenord .. jag har läst, googlat och haft mig och försökt en hel del
> saker..allt utan framgång :(

Min gissning är att du någonstans långt ner i /etc/ldap/slapd.conf har
någonting liknande detta
access to *
        by dn="cn=admin,dc=ejohansson,dc=se" write
        by * read

ändra det till
access to *
        by dn="cn=admin,dc=ejohansson,dc=se" write
        by * none

så bordet det lösa sig.

Hoppas det hjälper.
// Erik

--
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day
they start making vacuum cleaners.

Erik Johansson
http://ejohansson.se