Re: Stendött nätverkskort

For the record...

Har nu läst en lång tråd[1] och det är solklart att 2.6.12 kärnan inte har stöd för VIA:s chipset 8251. Det ser ut som att kärna med minst ver. 2.6.15.1 har stöd för detta chipset.

Saxat:
Some motherboards (such as the Asus P5V800-MX) ship a PCI_DEVICE_ID_VIA_82C586_1 IDE controller alongside a VT8251 southbridge. This southbridge is currently unrecognised in the via82cxxx IDEdriver.

[1] http://forums.viaarena.com/messageview.aspx?catid=28&threadid=68455&STARTPAGE=1&FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear