Re: Stendött nätverkskort

ifconfig hittar inte dem. Enbart loopback.
dmesg visar inget givande.

I en annan dator jag har (hemdatorn) får jag samma "nätverkskort" från lspci:
Ethernet controller: VIA Technologies, Inc. VT6102 [Rhine-II] (rev 43)
Alltså, den VT6102 sitter på Asus kortet som krånglar och jag kör med samma drivare för båda moderkorten.

lsmod:
via_rhine              22020  0
mii                     5376  1 via_rhine
crc32                   4480  1 via_rhine
Jag har såklart fler moduler, men här ser man crc32 och jag kan inte svära på att den fanns laddad i den andra datorn. Dock laddas via-rhine och mii utan problem.

Har testat "ifconfig eth0 up", olika saker i /etc/network/interfaces mm mm utan resultat. Har inte datorn tillgänglig nu ikväll men jag ska se ifall jag kan göra en testinstallation på en annan disk jag har i garderoben :)

Det är ett inbyggt grafikkort på det strulande moderkortet, nätverkskortet ligger på samma IRQ, det kanske är OK?