Stendött nätverkskort

Installerade debian idag på en dator med moderkortet "Asus P5V800-MX-EAYZ" [1].
Nätverkskortet är ett RTL8201 CL och den visas i lspci som "VT6102[Rhine-II]"

Jag körde med kärna 2.6.12 från en uttestningsutgåva av debians installer.

Det gick inte få igång nätverkskortet hur jag än gjorde. Det är aktiverat i BIOS, jag körde "mii-tools eth0" men inget.

Satte sedan i ett D-link DFE-530TX med exakt samma resultat. Det såg ut som att kärnan inte upptäckte hårdvaran alls.

[1] http://se.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=229&model=765&modelmenu=1