Wanderlust och mbox-formatet, konvertering mbox->mdir

Hej allihopa!

Jag har återupptagit mina planer på byte av mejlklient, och wanderlust verkar
trevlig. Hur som helst blir jag inte riktigt klar över om den stöder
mbox-formatet eller inte. I [1] verkar det som om den gör det, men jag hittar
inget om det i dokumentationen. Jag använder wl-beta från Sarge. Någon som
vet?

Min andra fråga är relaterad till den första. Jag har försökt konvertera mina
mbox-filer till "Maildir"-formatet som stöds i Wanderlust och använt
mb2md-paketet, men jag får bara

Fatal: Source is not an mbox file or a directory!

när jag försöker konvertera en av mina mboxar. Någon som konverterat
mbox->mdir förut?

--
// Simon

[1] http://lists.debian.org/debian-user/2003/02/msg02324.html