Re: Ett rop på openldaphjälp

On 2006-01-31 at 16:21, apelsinen@gmail.com wrote:

> Jag har kört igång openldap och det fungerar..men jag vill att ldap
> servern skall bara vara åtkomlig om man anger ett användarnamn och
> lösenord .. jag har läst, googlat och haft mig och försökt en hel del
> saker..allt utan framgång :(

Hur är det ställt med kunskaper i engelskap? När jag använde openldap
för några år sedan så fick jag bra gensvar från epostlistorna på
openldap.org[0].

Som vanligt är det förstås lättare att få svar om man kan visa att man
faktiskt har läst på och berätta lite vad man vill uppnå, och vad man
försökt med hitintills.

Så, tips är att försöka på deras användarlista.

[0] http://www.openldap.org/lists/

--
Fredrik Jonson