Re: Bygga mythtv-paket på ppc

Marcus Better wrote:
varför nöja sig med det? :-) Jag tyckte det skulle vara ännu roligare om
jag kunde bygga ett debianpaket

Har du kollat på de här?

  deb http://dijkstra.csh.rit.edu/~mdz/debian unstable mythtv
Jo, jag är väl bekant med den. :-) mdz har lagt ner arbetet med att debianisera mythtv, se http://dijkstra.csh.rit.edu/~mdz/debian/dists/unstable/mythtv/README. Marillat har tagit över mythtv (för i386), se http://debian.video.free.fr/. Det var detta paket jag utgick från.

Nu har jag faktiskt lyckats inte bara bygga deb-paket av mythtv, utan även plugin-paketen, samt patcha mythmusic så att den funkar på ppc (endian-problem, hittade en patch på nätet som antagligen kommer in i nästa mythtv-bygge).

Om någon är intresserad av paketen, så säg till så ska jag försöka ta mig i kragen och lära mig hur man sätter upp ett apt-repository. Verkar ju inte vara så himla svårt egentligen.

/Magnus