Re: Bygga mythtv-paket på ppc

(Bra att du hittade felet)

On 2006-01-28, 15:02, Magnus Ihse Bursie wrote:
> Jag håller på att flytta över min hemmabiodator från en stor, ful och
> högljudd PC till en snygg, kompakt och tyst Mac mini. Som jag såklart
> kör Debian på... Tyvärr finns det inte lika bra stöd för inofficiella
> multimedia-paket för ppc som för i386, så det har varit lite mer pill.

Låter intressant att använda en Mac som hemmabiodator. Funderar själv på att
köpa/bygga något sådant, men hade aldrig tänkt på Mac minin. Några frågor:

Jag antar att man behöver någon form av "dongle" för att få tv-ut från datorn?
Fungerar grafiken utan problem med Debian (kan tänka mig installera Etch)? Hur
är det med övrig kringutrusting, typ USB- och firewire? Hur är det med tv-in,
använder du en extern "tuner" för det?

Mac mini verkar annars vara en närmast perfekt hemmabiodator tycker jag!

--
// Simon