reiserfs och chattr +A

Hej.

Jag har googlat ganska länge nu, och bara blivit mer och mer förvirrad.

Det jag undrar är om reiserfs fungerar med attributet +A, det vill säga
noatime. Jag har funnit påståenden om att det gör det, att det inte gör
det och att det gör det under vissa omständigheter. Omständigheterna kan
t ex vara att filsystemet måste vara mountat med attrs som option,
och/eller att Extended attributes för reiserfs måste finnas i kerneln.
Det sistnämnda verkar konstigt, men så står det.

Är det någon som vet? Det är helt uppenbart att man kan sätta +A utan
problem, men enligt vissa källor skall det inte göra någon skillnad för
om atime skrivs eller inte.
--
Vincent Lönngren <vincent.lonngren.759@student.lu.se>