Re: provat Ext2 Installable File System For Windows?

tisdag 24 januari 2006 22:27 skrev Daniel Warhammar:

> Jag har provat http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/ext2ifs.htm och
> http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/explore2fs.htm.
> ext2ifs är en slags drivrutin som gör att ext2- och ext3-partitioner
> monteras som lokala enheter i windows. Den fungerar, men inte mycket
> mer. Jag kunde t.ex. lyssna på låtar jag hade på en linuxpartition, men
> jag kunde inte skapa spellistor. Överhuvudtaget kraschade det om man
> försökte göra något mer avancerat än läsa en fil i taget.
> explore2fs är en självständig filhanterare. Den var mer stabil än
> [...]

Jag använder ext2ifs för tillfället och kan inte säga att jag har haft något
problem med det. Jag har mediafiler och installerade Win-program/spel på
ext2-partitionerna, och har inte märkt någon skillnad mot en NTFS-partition
(förutom att jag måste låta linux kolla igenom disken om Windows kraschar).
Det är ext3-part. som jag "monterar" som ext2 under Windows XP.

/Sebastian Gröhn