Råd angående LVM2

Hej!

Kör sedan lång tid tillbaka LVM2 på home, /tmp, /usr och /var
(se nedan). Nu skulle jag vilja flytta någon av /etc, /lib
och/eller /root från / och lägga dom under LVM2 också.

Är det att rekommendera eller kommer jag att råka ut för
någon överraskning när jag bootar upp efter en sån ändring?

Vore tacksam för synpunkter.

peter@debian:~$ mount
/dev/hdd1 on / type ext3 (rw,errors=remount-ro)
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)
tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw)
/dev/mapper/vg-home on /home type ext3 (rw,noatime)
/dev/mapper/vg-tmp on /tmp type ext3 (rw,noatime)
/dev/mapper/vg-usr on /usr type ext3 (rw,noatime)
/dev/mapper/vg-var on /var type ext3 (rw,noatime)
usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
peter@debian:~$

Vänliga hälsningar,
Peter Carlsson