En dhcp konfigurations fråga

Hallå

Oki, ska försöka förklara mitt problem.
En bladeserver med 20 kort. varje kort har två nic i bakplanet. Positionen av kortet går att läsa ut vid boot. Beroende på var kortet sitter gör det olika saker.

För att kunna byta ut korten smidigt används dhcp
hostname sätts till positionen i blade servern.

Men jag vill att oavsett vilket kort som stoppas in i pos 10 så ska den alltid få samma ip. Även om jag inte känner till mac-addressen.

Hur kan jag åstakomma detta?

 host Proc_m0_s10 {
        option dhcp-client-identifier "Proc_m0_s10";
        option host-name "Proc_m0_s10";
        fixed-address     172.16.0.11;
        }

Typ, men det funkar juh inte...

Lars Lindgren
"I'm on the path, he thought. I don't have to know where it leads. I just have to follow."