Hur bygger man extra kerner-moduler?

Jag har några extra kernel-moduler jag behöver. Hittills har jag byggt om
kerneln from källkod, men det är ganska tröttsamt att behöva göra om
proceduren varje gång det kommer en ny kernel från debian. Så jag undrar om
det finns något sätt att bygga en kernel-modul utan att bygga om hela
kerneln. Dvs. att bygga en kernel-modul till en existerande debian
standard-kernel. Jag har läst diverse filer och paket, men blir inte klokare.
Jag har sökt för en debian kernel-module howto på nätet, men kan inte hitta
någon. Hur gör man?

Egentligen är jag inte intresserad av att bygga ett debian-paket för det, utan
bara kompilera kernel-modulen.

För övrigt, de kernel-moduler jag behöver är:
vt8231 och usbxchange.
(Iochförsig har jag inte fått någon av dem att fungera perfekt ännu, men
ändå...)

Karolina