Re: vem rår over root ?

Hej!

Hur ser det ut i /etc/fstab? Vilket kommando använder du för att
montera disken (från kommandorad)? Vad säger "mount" (utan parametrar)
direkt efter att du har monterat disken?

Vem det är som bestämmer över "root"? Jo det är programmeraren/-arna
som skrev operativsystemet. Därför brukar inte root få den här typen
av fel om det inte verkligen är så att han "förtjänar" dem, dvs att
det finns en mycket god anledning till varför det inte ska fungera.

MVH Christian von Schultz