Re: Torrent-klient

On Tue, Dec 20, 2005 at 23:26 CET,
	 Johan Segernäs <johan@sege.nu> wrote:
> Vad finns det för resurssnåla alternativ? Azureus under Windows drog grymt
> mycket minns jag, inte kört under *nix dock.

Jag hade samma huvudvärk för dig för dryga året sen. Då hittade jag inga
bra console-baserade torrentklienter - ingen var tillräckligt bra.
Rtorrent som har nämnts kanske kan vara ett alternativ.

För mig blev lösningen en annan, jag valde att köra Xvnc och Azureus. Klockren
klient. Enkelt gränssnitt, plockar upp torrenter om jag droppar dem i en
specifik folder, "webgränssnitt" (egentligen en java-applet) etc. Men
visst, det går lite resurser. Jag använder dryga 25% av minnet till
Azuerues och Xvnc (har 512 mb i servern).

CPU har jag inte märkt så mycket av. Visst går load upp om jag har
mycket på gång, men servern är fortfarande snabb och responsiv för mina
interaktiva applikationer (mutt, centericq och irc). Jag kör på en AMD
Athlon XP 2500+.

Nu misstänker jag att det inte är riktigt vad du jagar efter, men jag är
nöjd med lösningen och den rekommenderas.

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |