[OT] terminalemulator för win

Söker efter bra terminalemulator för windows.
Jag använder Putty idag (ssh) för att "hålla koll" på min linuxburk hemma när
jag är på jobbet, men jag är lite less på Putty.
Det kan säkert handla om inställningar, men jag kan tex inte använda det
numeriska tangentbordet i Putty - det händer inget alls då. Jag skulle
även vilja ha möjlighet att klippa/klistra mellan terminalen och
windows. Putty har bara en "Copy all to Clipboard"-funktion, och den är
inte så användbar.

Någon som har testat lite och kan tipsa mig?

//I