Re: problem med e2fsprogs

On Sun, 18 Dec 2005, eva s wrote:

Jag vill installera libpcre3-dev och open embedded, men får ERROR
installationen vill temporärt ta bort e2fsprogs och vill att jag aktiverar APT::Force LoopBreak option
det är en Conflicts/Pre-Depends loop

vad betyder detta? ska jag avinstallera e2fsprogs
jag är på debian 2.6.8-2-386

Det där drabbades jag av för några månader sedan (minns exakt vad det är som är knas med e2fsprog men det är (svjv) lugnt att bara slänga på APT::Force LoopBreak när du gör din upgrade, om jag inte missminner mig så gör den som så att den avinstallerar e2fsprod, installerar vad det nu är som är i konflikt och sen installerar den e2fsprog igen.

--
/brother
http://martin.bagge.nu