Re: debian dists, exp->unstable?

tisdag 13 december 2005 09:53 skrev debian-user-swedish@niklas.hoglund.pp.se:
> Hej!
>
> Någon som har ett bra tips till hur jag kan få in en fräsch version av
> Evolution i sid? Det finns en i 'experimental', men kör jag 'apt-get
> install evolution/experimental' så är det dependencies på dependencies på
> dependencies... Att kompilera själv hjälper inte så mycket, samma
> dependencies.

Jag provade:
$ sudo apt-get install evolution
och det ser inte ut som ett fullföljande av kommandot skulle ge några problem.

Jag kör unstable, men har experimental i min /etc/apt/sources.list

Min /etc/apt/apt.conf innehåller
APT::Default-Release "unstable";

Nu kommer säkert någon och säger att det är helt fel, men det verkar fungera
för mig och såvitt jag förstår så har jag unstable förutom några specifika
paket från experimental som jag har valt att installera + alla
support-bibliotek etc., som krävs av dessa.

Karolina