Re: USB-stöd

On Sun, Dec 04, 2005 at 23:19 CET,
	 Tommy Zackariasson <t.zack@telia.com> wrote:

> Jag får inte mitt usb-minne eller min usb-anslutna webbkamera att
> fungera i i min nyinstallerade sarge.

Hejsan,

minnet verkar du ju ha fått att fungera, men en fråga om kameran. Vad är
det för kamera? Du skriver webkamera och isf vill du väl kunna se bilden
i någon lämplig applikation, nått i stil med xawtv. Är det en vanlig
kamera så är det antingen att montera som en scsi-enhet, om det är en
usb-masslagringsenhet, eller använda en gphoto-baserad applikation som
gäller.

Lite söktips på vägen:

apt-cache search webcam
apt-cache search gphoto

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |