Re: USB-stöd

On Sun, Dec 04, 2005 at 11:19:50PM +0100, Tommy Zackariasson wrote:
> Hej!
>
> En fråga från en glad amatör:
>
> Jag får inte mitt usb-minne eller min usb-anslutna webbkamera att
> fungera i i min nyinstallerade sarge.
> Om jag kör ett program som heter usbview så finns de listade där, men
> blir inte monterad vad jag kan se.
>
> Misstänker själv att jag måste byta till en nyare kärna (2.6)
> Hur gör man det på ett risfritt sätt i så fall?
> Tacksam för svar.
> /Tommy

Det vore intressant att få veta vad du gjort hittills för att försöka
montera den. Jag har bråkat lite med montering av kamera och
mp3-spelare, och de hanterades lite olika i mitt fall.
mp3-spelaren måste monteras som /dev/sda, men kameran monteras som
/dev/sda1. Vet inte varför.

Du måste ha moduler laddade för usb-storage etc. Jag kan titta närmare
på min lösning, men att få veta vad du testat hittills vore bra.

Mvh
//I