Re: Leta upp gamla phpbb/vbulletin och sånt

Johan Segernäs said:
> Jag behöver hitta nått bra framework typ snort/spamassassin fast som
> tragglar
> igenom lokal disk och letar efter gamla icke uppdaterade phpBB/vBulletin
> och
> dylikt, finns det nånting färdigt med regelverk som snort/spamassassin som
> man kan lägga in själv.
>
> Förslag?

Skalet är ett bra ramverk. Jag hade använt något i stil med

updatedb; locate viewtopic.php | xargs grep "v.1.2.3.sårbar"

Annars kan Nessus vara det du söker efter, den verkar redan ha en
phpBB-sqlinjection plugin;

http://www.nessus.org/plugins/index.php?view=single&id=11767

Mvh,
 Stefan