Re: indexera mail?

debian-user-swedish@niklas.hoglund.pp.se wrote:
Undrar om någon har tips på program för att indexera sin mail, har >1Gb mail som jag då och då måste leta igenom efter visst mail. Undrar om det finns något smart sätt att i förväg indexera mailen så det ska gå fortare än att gå in och ur i foldrar och söka. Fick idén av en kollega som körde GoogleDesktop, riktigt fiffigt program, finns bara för Windows dock.

Jag har aldrig provat det själv (kör inte Linux på nån desktop annat än min HTPC), men Beagle verkar riktigt tufft. Det påminner en del om Google desktop och de andra "desktop search"-programvarorna.

http://www.beagle-project.org/Main_Page

--
 |   Janek Hellqvist   |
 | janek@hellqvist.com |