Re: Program som inte startar

> Vad är det för typ av programm, installations script eller deb-paket?
> Har du kollat så att det är körbart?
> Annars finns det mycket info på
> http://xoomer.virgilio.it/flavio.stanchina/debian/fglrx-installer.html
> och dom har även färdiga debian paket, lägg bara till
> deb http://xoomer.virgilio.it/flavio.stanchina/debian-fglrx-xorg/ /
> i /etc/apt/sources.list och installera på vanligt vis.
> Sedan kör du bara scriptet fglrxconfig som root.

Det verkar som ovanstående bara är för i386. Eller finns det paket för amd64
också? Om jag kan få det därifrån så gör jag hellre det.

Installationsprogrammet från ATI är "ati-driver-installer-8.18.8-x86_64.run"
som är en blandning av skript och binärt. Den packar upp en mapp och kör sen
ati-installer.sh i den mappen. Det skriptet ska sen kolla om man har rätt
version av X och lite annat och sen starta själva installationsprogrammet.
Och det verkar vara det som är felet. ati-installer ska köra binärfilen
setup.gtk som inte hittas fast den finns.

head på setup.gtk ger:

ELF4f4 (#/4àà
/
0
L3}
   [

¹ùhv´Ey¾)HÁgR>\ý*IiÃâÙpÇlí­Z_G \ÒnµG`({#"¥«FÛ'<PV~à3¸xú¤ .ª$ÐXÑKÞh8qÁö°
a°å×CáÒýÜnJøÐ▒ÛFµMeF­ÛH4LLþÖZØ(cs\AqÜmq,vzcðtªío5£±ãÐò~¼]

o.s.v. en massa mera. Av det drar jag slutsatsen att det är en binärfil. Vad
betyder "ELF4f4"?

/Sebastian