Re: Program som inte startar

Sebastian Göhn wrote:
> Hej listan!
>
> Jag har ett underligt problem med installationsprogrammet för ATIs drivisar.
> Filen som man ska köra startar inte. bash säger "Filen eller katalogen finns
> inte" fast den visst finns. Det hjälper inte att flytta eller byta namn på
> den.
>
> Det enda som jag kan komma på som orsak till det här är att det skulle vara
> någon sorts konflikt mellan UTF-8 och ISO-8859-1 (eller vad dom heter). Vad
> kan det annars vara?
>
> M.v.h. Sebastian

Vad är det för typ av programm, installations script eller deb-paket?
Har du kollat så att det är körbart?
Annars finns det mycket info på
http://xoomer.virgilio.it/flavio.stanchina/debian/fglrx-installer.html
och dom har även färdiga debian paket, lägg bara till
deb http://xoomer.virgilio.it/flavio.stanchina/debian-fglrx-xorg/ /
i /etc/apt/sources.list och installera på vanligt vis.
Sedan kör du bara scriptet fglrxconfig som root.

--
Cattle die, kinsmen die, thyself too soon must die,
     but one thing never, I ween, will die,