Re: SV: Datorn hänger sig...

Nu är jag tillbaks med lite mer info som kanske inte hjälper något.

Datorn verkar bara hänga sig när jag kopierar från/till den ena disken...
Men bara via Samba. FTP etc funkar kanon. Vad kan orsaka detta? Har
felsökt på diskarna, minnet och nätverkskorten och allt verkar vara som
det skall.
Om nu moderkortet eller nånbus eller dyligt skulle vara kass för just
IDE2 eller nått så borde det väl inte funka med FTP och inte med Samba?

Vad i Samba är så udda? :)
Det enda lätta och även lite dyrare alternativet är ju då att försöka
fixa ett nytt moderkort alternativt cpu och minne också :/
Eller har någon några andra tips å knep?