Webmin lösenord

Hej

Är ganska ny på linux men försöker lära mig systemet lite mer ingående. Installerade precis Webmin på mitt Debian Sarge system, och fick information om att Webmin lagrar användare och lösen i /etc/webmin/miniserv.conf

Jag använder mig av shadowpasswords då jag läste att detta var vettigt någonstans. Som jag har förstått det lagras användare som skapas genom tex useradd i /etc/passwd, samt lösenord för dessa i shadow

Min fråga är:

Om jag lägger till en användare i webmin, läggs den då bara till i minserv.conf eller i båda de andra filerna också??? Eller har webmin seperata användare bara för att kunna använda webmin i minserv.conf? Räcker det inte isf att root har tillgång till webmin, eller är det en säkerhetsrisk?

Finns det någon bra nybörjarsida om webmin/debian???

MVH/ Tompa