Re: SV: Datorn hänger sig...

On Thu, 3 Nov 2005 08:46:43 +0100 (CET)
"timebandit" <timebandit@dzn.mine.nu> wrote:

> ännu iaf. Nätverkskortet är bytt 3ggr så det är det inte heller.
> Kan det vara moderkortet eller CPU'n som gör så här?

Nu säger du iofs att det funkar bra med FTP, och inte med Samba. Har du
olika överföringshastigheter på de olika protokollen? Har du maxat
kortet med FTP en längre tid utan hängningar?

Jag kan bara dra ett exempel hur instabil hårdvaran är i min dator. Det
funkar alldeles utmärkt att köra 10Mbit/s belastning hur länge som
helst. Men så fort jag kör 100Mbit/s en stund så tokhänger sig datorn.
Detta bottnar alltså i något instabilitetsproblem med min hårdvara
(får ganska många APIC errors osv).

Alltså, är det verkligen protokollet (Samba vs FTP) som avgör om du får
hängningar, eller påverkar även hastigheterna på överföringarna när
datorn hänger sig? Det låter nämligen konstigt att ett userlandprogram
(som samba är) skulle få datorn att hänga sig.

/Reine