ndiswrapper och Broadcom

Hej!

Jag har det stora nöjet att inneha ett inbyggt Broadcom
wireless kort i min Dell-laptop. Jag har hittills kört en 2.6.8
kärna med vill gärna komma upp på 2.6.12.
Med 2.6.8-kärnan och nidiswrapper.0.10 funkar det klockrent!
Iom PCI-API förändringar i > 2.6.8 så kan jag inte längre använda
mig av ndiswrapper-0.10, utan har provat version 1, 4 samt 5.
Version 1 och 4 leder till hängningar av maskinen i samband med
modprobe av ndiswrapper-modulen, version 5 funkar att ladda med den
får ingen response på DHCP-requesten.

För att få bukt på hängningarna har jag tittat på ndiswrappers hemsida på
sourceforge och fått ett tips att patcha 2.6.12 att använda 16k-stack ist. för
default 8k, detta för att windows drivers tydligen kräver så stor stack.
Dock ger denna patch ingen förbättring.

Är det någon därute som lyckats köra 2.6.12 och ndiswrapper > 0.10
med ett Broadcom wirless chip. (Jag använder bcmwl5a windows driver).
Vilka versioner har ni isåfall använt er av?

Tack på förhand!

/ JanneG