Re: SV: Datorn hänger sig...

On Thu, Nov 03, 2005 at 08:46:43AM +0100, timebandit wrote:
> Har sökt men har inte lyckats så bra, kanske det beror på mig som är kass
> på att leta upp fel :)
> Verkar som att det har både med mängden filer samt hur stora dem är.
> Runt vid 300-600MB så kommer problemen, då slutar nätverktet att sluta,
> sedan hänger sig hela linux burken.
> Det troliga är väl att det är nått med Samba att göra då det funkar att
> kopiera filerna lokalt på burken hur som helst samt att FTP funkar. Men
> vill ju ha Samba funktionen för att dela ut olika innehåll på diskarna på
> linux datorn...
> [...]

Spelar det någon roll åt vilket håll du skickar filerna? Om det är från
eller till linuxburken?

Jag har själv ett annat problem med Samba, och det gäller överföringar
mellan min windows- och linuxburk. Överföringen är extremt långsam. Har
inte lyckats komma på vad som kan vara galet där heller...

Sorry att jag inte kan hjälpa dig mer. Tycker personligen att Samba inte
riktigt fungerat efter förväntningarna.

//I