Re: Skicka om mail i maildir-låda

Johan Segernäs said:
> Har en sväng email som hamnat på fel server som slurpat i sig en massa
> mail,
> behöver gå igenom några maildir-lådor och bounca ut mailen till mottagaren
> igen.
>
> Finns det någon färdig snurra för det?

Jag har också råkat ut för liknande. När det inte rört sig om alltförmånga
mail har jag använt mutt.

mutt -f ~user/Maildir
tryck 'b' på meddelande som du vill bounce'a och ange mottagaradress
(eller 't'agga om det är flera och använd ;b  för att bounca dem.

Kör du maildir på båda servrarna kanske det kan vara ett alternativ att
helt enkelt kopiera filerna mellan maskinerna (det borde inte bli
kollisioner om mailbenämningen gjorts på ett vettigt sätt av mda'n, men
kolla för säkerhetsskull).

Detta, tillsammans med grep och xargs, kan vara en ganska kraftfull
kombination om alla mail råkat hamna i samma maildir.

Mvh,
 Stefan