Re: Datorköp

On Mon, Oct 10, 2005 at 09:59:39PM +0200, Torbjörn Svensson wrote:

> Jag har ingen erfarenhet av amd64 och Debian, däremot har jag erfarenhet
> av amd64 och gentoo. Det jag kan säga är att det fungerar för mig(TM).

Kan säga det samma om Ubuntu. Kör AMD64-varianten till och från utan
några problem. Cool 'N Quiet fungerar utmärkt också dvs
processorhastigheten sänks när ingen last finns och fläktar stängs av
när de inte behövs (det senare kanske är något moderkortsspecifikt
iofs, ASUS K8V SE Deluxe). För att C'n'Q skall funka bra bör man kolla
först om det finns några kända problem med det moderkort man tänkt
sig, se [1]. Minns inte vad demonen som sköter processorhastigheten
heter, men den finns iaf med i standardinstallationen på Ubuntu.

[1] http://www.silentpcreview.com/article172-page1.html

--
.oO laban@krakpot.net Oo.