Re: Gnome startar inte

fre 2005-10-07 klockan 10:04 +0200 skrev Helgi Örn Helgason:

> På en bärbar som jag installerade stable på i går startar inte Gnome i
> dag, bara färgad bakgrund och allt annat dött.

Jag har samma problem på en maskin med sid. Under Linux 2.6.12 hjälpte
det att döda X-servern (Ctrl-Alt-Backspace) och logga in igen. Av någon
anledning gick det bra andra gången.

Sedan jag uppgraderade till Linux 2.6.13 igår hjälper dock inte ens det.
Vad som däremot hjälper är att döda ESD. (Byt till en annan virtuell
konsol och kör pkill esd!)

Jag tror (men minns inte säkert) att mitt problem började i samband med
att jag gick över från OSS til ALSA.

ESD är för övrigt ett härke jag gärna vore utan.

Andreas