Re: Stänga av system

On 29/09/05, Hiamal Llanos <hiamal@gmx.net> wrote:
> Hej,
>
> I Gnome:
> Klicka på Applications -> Preferences -> Sessions
> I fliken "Session Options" markera "Ask on logout".
> När hon nu väljer "Log out" visas en meny där hon kan välja:
> - Log out
> - Shut down
> - Restart the computer
>
> Kör inte KDE så jag vet inte hur man gör där men mistänker att det görs
> på något liknande sätt.

Tack, men detta har jag redan gjort både i KDE och Gnome (fast jag har
inte testat att logga in i Gnome efter det, skall göra det nu). I KDE
går man till Inställningscentralen --> Systemadministration -->
Inloggningshanterare, där är inställningarna redan: Tillåt stänga av =
Alla. Men ändå är inte alternativet med på utloggningsrutan.

Nu över till Gnome...

HÖ