Shuttle Zen (ST62K) och GNU/Linux

God kväll, allihopa.

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet (positiv eller negativ) av
Shuttles barebone Zen (ST62k, that is)  med GNU/Linux. Efter lite
googlande så förstår man att det verkar funka, folk kör alla möjliga
Linux-distar på den. Men ville ändå kolla om någon annan har några tankar
om denna dator.

Den verkar tyst och har en lagom storlek. Jag spelar inte eller har
specialbehov av feta grafikkort, så avsaknaden av AGP-port är helt OK för
mig. Dessutom är den lite billigare än andra fetare Shuttle-datorer.

Ciao
/Oeoe