Nokia-mobiler

Hej!

Är det någon som har tips på program för att redigera kalendern och
telefonboken i en Nokia-telefon?
Med min gamla Ericsson kunde man synka mot Ximian (numera Novell)
Evolution med hjälp av paketet Multisync, men det kändes lite
överflödigt att ha Gnome och Evolution installerat bara för att flytta
nummer.
Är det någon som vet mer om vilket format de sparas i? Jag har inte
undersökt den saken och Nokia skickar förstås bara med Windowsprogram
för ändamålet. Är det textfiler (typ iCal) så är ju saken enkel.

Carl-Fredrik
--
Carl-Fredrik Enell (SM2YHP / OH9GNX)

Kaanaanmaantie 6B
FIN-99600 Sodankylä
Finland
URL:	  http://www.is.kiruna.se/~fredrik
Work URL: http://www.sgo.fi/~fredrik
pub  1024D/E3930C6C
Key fingerprint =
6D46 6879 5826 0219 08FC 0F5E 97FD 06D6 E393 0C6C