D-Link DGE-528T

Hallå

Har precis fått en massa problem med min burk...
Mitt nätverkskort slutade att funka idag och köpte mig ett D-Link DGE-528T
1000/100/10 kort.

Plötsligt så dyker det upp i dmesg:       eth1: Too much work at
interrupt!

Lyckas inte fixa problemet alls... Vad kan det vara? Runt 10-20min
mellanrum så verkar detta låsa hela min dator och endast reset knappen
funkar :(
Kör just nu Debian Sarge med kerlnel 2.4.30 men har testat 2.4.29 och
2.6.7 och 2.6.11 utan bättre resultat.
Kan tilllägga att jag har testat att köra i 10 och 100mbps utan nått
bättre eller annat resultat :/