Re: Söker CAD-program

> Jag letar efter ett CAD-program som man kan rita och simulera elektriska kretsar med.
>
> Har provat 'electric' lite men blir inte klok på det, plus att jag inte hittar någon hjälp för programmet på nätet eller i min burk. Det verkar väldigt kompetent dock. Läste lite i manualen (man electric) om det och det låter bra.
>
> Men om någon känner till något liknande program vore det najs med tips.
> Provade att köra PSpice (orcad) med wine men det funkade inte bra alls.

Kanske oregano skulle vara ett alternativ:

 $ apt-cache search spice
 gnucap - GNU Circuit Analysis package
 gwave - a waveform viewer eg for spice simulators
 oregano - tool for schematical capture of electronic circuits

Hälsningar,
/Karl

Karl Hammar                    Aspö Data               karl@aspodata.se
Lilla Aspö 2340                                                 Nätverk
S-742 94 Östhammar            0173 140 57            Datorer/Utrustning
Sverige                      070 511 97 84        Linux/Unix konsulting