Re: Söker CAD-program

On Wednesday 07 September 2005 12.27, kringla wrote:
> Jag letar efter ett CAD-program som man kan rita och simulera elektriska
> kretsar med.
>
> Har provat 'electric' lite men blir inte klok på det, plus att jag inte
> hittar någon hjälp för programmet på nätet eller i min burk. Det verkar
> väldigt kompetent dock. Läste lite i manualen (man electric) om det och det
> låter bra.
>
> Men om någon känner till något liknande program vore det najs med tips.
> Provade att köra PSpice (orcad) med wine men det funkade inte bra alls.

Har kört SwitcherCAD i Wine med gott resultat för nåt år sedan:
http://www.linear.com/company/software.jsp

De kan ju alltid ha lagat sönder det sen dess, men när jag använde det funkade
det bra.

/Anders

--
Anders Nilsson <andersn@angsro14.homelinux.org>
Ängsrovägen 14, SE-230 44 Bunkeflostrand Sweden